خاطرات من از بازار اهواز

قیمت ها در بازار اهواز در اهواز گردی های من

خاطرات من از بازار اهواز

قیمت ها در بازار اهواز در اهواز گردی های من

نسل جدید چاپگرهای سه بعدی

هایدن تیلور، یک مهندس برق در دانشگاه کالیفرنیا از برکلی توضیح می‌دهد که عملکرد این دستگاه طی مقاله‌‌ای در ژورنال علمی ساینس در ۳۱ ژانویه شرح داده شده است. این دستگاه درواقع مشابه یک توموگرافی رایانه‌‌ای یا سی‌‌تی اسکن (CT) است که به‌‌صورت معکوس کار می‌‌کند.

در ماشین‌های سی‌‌تی اسکن، یک لامپ پرتو ایکس دور بیمار می‌چرخد و طی آن چندین تصویر از اعضای داخلی بدن تهیه می‌‌کند. سپس یک رایانه از این طرح‌‌ها برای بازسازی یک تصویر سه‌بعدی بهره می‌‌گیرد.

نمایی از دستگاه رپلیکیتور

با مطالعه‌‌ی روند کار دستگاه سی‌‌تی اسکن، این تیم پژوهشی دریافت که این فرایند می‌تواند به‌‌صورت معکوس پیاده‌‌سازی شود: با ارائه‌‌ی یک مدل رایانه‌‌ای از یک جسم سه‌بعدی، پژوهشگران محاسبه کردند که این جسم از زوایای مختلف چگونه به نظر می‌رسد، سپس تصاویر دوبعدی را به‌‌عنوان ورودی به یک پروژکتور اسلاید معمولی وارد کرده و پروژکتور نیز تصاویر را در یک ظرف استوانه‌ای پر از اکریلات (نوعی رزین مصنوعی) بازتاب می‌‌کند. وقتی پروژکتور به‌‌صورت ۳۶۰ درجه، به دور تصاویر می‌‌چرخد، محفظه نیز با زاویه‌‌ی مربوطه چرخانده می‌شود. تیلور می‌‌گوید:

با چرخش پروژکتور، مقدار نور دریافتی ازسوی هر نقطه از جسم می‌تواند به‌‌طور مستقل کنترل شود. وقتی میزان نور دریافتی به مقدار مشخصی می‌‌رسد، مایع تبدیل به جامد خواهد شد.

دلیل چنین پدیده‌ای آن است که یک ماده‌‌ی شیمیایی موجود در رزین فوتون‌‌ها را جذب می‌کند و وقتی که میزان فوتون جذب‌‌شده به آستانه‌‌ی معینی می‌رسد، اکریلات وارد واکنش پلیمریزاسیون می‌‌شود؛ بدین ترتیب مولکول‌های رزین به‌‌صورت زنجیره‌‌ای به یکدیگر متصل شده و درنهایت یک پلاستیک جامد ایجاد خواهد شد.

برای ساخت شی‌‌ای با ضخامت حدود چند سانتی‌‌متر، این فرایند نوردهی حدود دو دقیقه طول می‌کشد؛ تیم پژوهشی به‌‌تازگی موفق شده است که یک نمونه از مجسمه‌‌ی چند سانتی‌‌متری تمثال «اندیشه‌‌گر» (اثر اوت رودن) را با

فناوری رپلیکیتور چاپ کند.

 

پس از اتمام فرایند، مایع مازاد از نمونه جدا شده و درنهایت یک جسم جامد زردرنگ به‌‌جای می‌‌ماند.

گوشی تاشو سامسونگ مدل 2019

گوشی های تاشدنی؛ آنچه از دنیای موبایل در سال ۲۰۱۹ انتظار داریم


بر کسی پوشیده نیست که گوشی‌های تاشدنی در آستانه‌ی حضور در بازار هستند. بسیاری از شرکت‌ها از قصد خود برای تولید گوشی‌های تاشدنی خبر داده‌اند و حتی گوگل هم پشتیبانی از چنین دستگاه‌هایی را به اندروید اضافه کرده است. جالب اینجا است که یک شرکت ناشناخته‌ی چینی موسوم به Royole هم‌اکنون در حال ارائه‌ی گوشی تاشدنی خود در بازار این کشور است. براساس شایعات فعلی، ماه آینده در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) در شهر بارسلون، شرکت‌های مختلفی از جمله هواوی، موتورولا و حتی اوپو گوشی‌های تاشدنی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

در ورای باور عمومی مبنی بر عرضه‌ی قریب‌الوقوع انواع گوشی‌های تاشدنی، هیچ‌کس نمی‌داند بهترین طراحی برای این گوشی‌ها چگونه خواهد بود. ویدئوها، تصاویر، اعلامیه‌ها و پتنت‌های مختلف نشان می‌دهند که تولیدکنندگان مختلف درصدد استفاده از طراحی‌های مختلف برای این‌گونه گوشی‌ها هستند. اگر از چهار تولیدکننده‌ی مختلف بپرسید که گوشی تاشدنی خود را چگونه طراحی کرده‌اند، به احتمال فراوان با چهار ایده‌ی مختلف روبه‌رو خواهید شد.

گوشی تاشدنی فلکس پای / FlexPai Folding Phone

برای علاقه‌مندان دنیای فناوری، این مسئله بسیار خوشایند خواهد بود. سال ۲۰‍۱۸، سالی بود که در آن اغلب تولیدکنندگان به حذف حاشیه‌های نمایشگر و استفاده از بریدگی نمایشگر (یا همان ناچ) روی آورده‌ بودند؛ در چنین شرایطی در عمل تمام گوشی‌ها ظاهر مشابهی داشتند.

در سال گذشته‌ی میلادی، دنیای فناوری شبیه به برکه‌ی کوچکی بود که در آن نشانی از موج‌های خروشان دیده نمی‌شد.  گوشی‌های فعلی به‌اندازه‌ی کافی خوب بودند و چیز جدیدی برای عرضه وجود نداشت.

اما گوشی‌های تاشدنی، که گویی از فیلم‌های علمی-تخیلی پا به دنیای حقیقی گذاشته‌اند، آمده‌اند تا معادلات را به‌هم بزنند. شرکت‌ها هم به‌دنبال طراحی‌هایی هستند که از نمونه‌های تولیدشده توسط رقبای‌شان متمایز باشد.

Royole FlexPai

شرکتی کمابیش ناشناخته از کشور اژدهای سرخ، اولین شرکتی است که گوشی‌های تاشدنی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این شرکت که Royole نام دارد و برای گوشی جدید خود نام FlexPai را انتخاب کرده است، از ساده‌ترین طراحی ممکن استفاده می‌کند. در این گوشی، نمایشگر انعطاف‌پذیر از بیرون تا می‌شود. اگر گوشی در حالت کاملا باز قرار داشته باشد، می‌توانید از تمامی فضای نمایشگر استفاده کنید؛ اما در حالت تاشده، نیمی از فضای نمایشگر که روبه‌روی کاربر قرار دارد قابل استفاده است.















این دستگاه اولین نمونه از گوشی‌های تاشدنی به‌شمار می‌رود و همان‌طور که انتظار می‌رود، چندان کم‌نقص نیست. نرم‌افزار استفاده‌شده در این محصول با اشکالاتی روبه‌رو است و جابه‌جایی سریع به حالت تاشده می‌تواند مشکلاتی را برای استفاده از نرم‌افزار موجود ایجاد کند. لازم به یادآوری است که در زمان استفاده از FlexPai در حالت تاشده، با یک گوشی فوق‌العاده ضخیم روبه‌رو خواهیم شد. اما نگاهی به همین محصول اولیه هم می‌تواند چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان برای ساخت گوشی‌های تاشدنی را آشکار کند.

شرایط جدید فروش خودروهای مدیران خودرو

فهرست قیمت و شرایط فروش زمستانه محصولات مدیران خودرو شامل فروش اقساطی چری تیگو 7 اکسلنت، تیگو 5 و چری آریزو 5 اعلام شد.


شرکت مدیران خودرو از آغاز فروش زمستانه محصولات چری خبر داد.
بر اساس اعلام این شرکت فروش زمستانه محصولات چری از روز شنبه 1 دی ماه 97 و برای تمامی محصولات این شرکت آغاز خواهد شد. مدیران خودرو همچنین اعلام کرده است فروش زمستانه با تحویل 30 روزه و قیمت قطعی انجام خواهد شد.
براساس جدول منتشر شده توسط مدیران خودرو، قیمت چری آریزو 5 توربو به حدود 192 میلیون تومان افزایش یافته، قیمت مدل فاقد توربو این خودرو با گیربکس دستی، 154 میلیون تومان اعلام شده است. بهای چری تیگو 5 به 244.6 میلیون تومان افزایش یافته و مدل ساده تری از این خودرو نیز 239.3 میلیون تومان قیمت دارد. 


شرکت مدیران خودرو جدیدترین شرایط فروش اقساطی محصولات چری را اعلام کرد. در طرح فروش اقساطی که از طریق تسهیلات شرکت واسپاری بانک ملت با تعداد محدود انجام می‌شود، مشتریان می‌توانند با پرداخت مبلغ ۲۰۶ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان در مرحله پیش‌پرداخت و تسهیلات به مبلغ  ۱۳۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان طی ۱۲ قسط مالک چری تیگو 7 اکسلنت شوند. 

همچنین شرایط فروش اقساطی محصولات چری به مناسبت دهه مبارک فجر از تاریخ ۶ تا ۲۶ بهمن ماه امسال با شرایط بدون کارمزد اعلام شد. در این طرح چری تیگو 5 اکسلنت و لاکچری، چری آریزو 5 توربو اکسلنت و آریزو 5 دنده‌ای لاکچری برای خریداران عرضه می‌شود. خریداران بخشی از قیمت قطعی خودرو را به صورت پیش پرداخت می‌پردازند و بخش دیگر توسط تسهیلات ارائه شده با مهلت بازپرداخت ۱۲ ماهه پرداخت خواهد شد؛ بازپرداخت اقساط نیز طی ۴ چک سه‌ماهه انجام می‌شود برای هر خودرو نیز چک ضمانت از خریدار گرفته خواهد شد. سایر شرایط در جداول مربوطه بروزرسانی شده است.

نام محصول دارای شرایط فروش موعد تحویلقیمت
چری تیگو 7 

فوری

۳۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

چری تیگو 5 اکسلنت

فوری

۲۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

چری تیگو 5 لاکچری

فوری

۲۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

چری آریزو 5 توربو اکسلنت

فوری

۱۹۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

چری آریزو 5 دنده‌ای لاکچری

فوری

۱۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

قیمت و شرایط فروش ام وی ام 315

ام وی ام ۳۱۵

نام محصولقیمت نمایندگیقیمت بازار آزادشرایط فروش
 ام وی ام ۳۱۵ - هاچ‌بک اکسلنت اسپرت۸۸,۶۰۰,۰۰۰۹۰,۹۰۰,۰۰۰شرایط فروش جدید ندارد

قیمت و شرایط فروش ام وی ام X33s

ام وی ام x33s

 

نام محصولقیمت نمایندگی (تومان)قیمت بازار آزاد (تومان)شرایط فروش
ام وی ام X33s - اسپرت۱۸۳,۶۰۰,۰۰۰۱۷۴,۸۰۰,۰۰۰

شرایط فروش جدید ندارد

قیمت و شرایط فروش ام وی ام 110 اسپرت

MVM 110

نام محصولقیمت نمایندگی (تومان)قیمت بازار آزاد (تومان)شرایط فروش
ام وی ام 110 اسپرت۴۱,۹۰۰,۰۰۰۴۳,۹۰۰,۰۰۰

شرایط فروش ندارد

قیمت و شرایط فروش ام وی ام X22

ام وی ام x22

  ام وی ام ایکس 22؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه لازم است بدانید

نام محصولقیمت نمایندگیقیمت بازار آزادشرایط فروش
ام وی ام X22  اتوماتیک۱۵۲,۱۰۰,۰۰۰۱۳۸,۵۰۰,۰۰۰

شرایط فروش جدید ندارد

ام وی ام X22  دنده‌ دستی۱۳۱,۸۰۰,۰۰۰۱۱۶,۷۰۰,۰۰۰

شرایط فروش جدید ندارد

قیمت و شرایط فروش چری آریزو 5

chery Arrizo5

چری آریزو 5 توربو و استاندارد؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

نام محصولقیمت نمایندگی (تومان)قیمت بازار (تومان)شرایط فروش
چری آریزو 5 - توربو اکسلنت ۱۹۱,۹۰۰,۰۰۰۱۷۹,۵۰۰,۰۰۰پیش پرداخت ۱۱۷ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، تسهیلات ۷۶ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان، بارپرداخت ۱۲ ماهه طی ۴ چک سه‌ماهه، مبلغ چک اقساط ۱۹ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان
چری آریزو 5 - لاکچری دنده‌ای۱۵۴,۵۰۰,۰۰۰۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰

پیش پرداخت ۹۴ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان، تسهیلات ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، بارپرداخت ۱۲ ماهه طی ۴ چک سه‌ماهه، مبلغ چک اقساط ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

قیمت و شرایط فروش چری تیگو 5

تیگو 5   Tiggo 5

چری تیگو 5، مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید

نام محصولقیمت نمایندگیقیمت بازار آزادشرایط فروش

چری تیگو 5  لاکچری

۲۳۲,۹۰۰,۰۰۰۲۰۰,۴۰۰,۰۰۰

پیش پرداخت ۱۴۲ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان، تسهیلات ۹۳ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان، بارپرداخت ۱۲ ماهه طی ۴ چک سه‌ماهه، مبلغ چک اقساط ۲۳ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان

چری تیگو 5 اکسلنت ۲۴۴,۶۰۰,۰۰۰۲۰۸,۰۰۰,۰۰۰

پیش پرداخت ۱۴۹ میلیون و ۸۰۷ هزار تومان، تسهیلات ۹۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان، بارپرداخت ۱۲ ماهه طی ۴ چک سه‌ماهه، مبلغ چک اقساط ۲۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان

قیمت و شرایط فروش چری تیگو 7

چری تیگو ۷

تیگو 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

نام محصولقیمت نمایندگیقیمت بازار آزادشرایط فروش

چری تیگو 7 جدید

۳۳۷,۶۰۰,۰۰۰۲۶۹,۵۰۰,۰۰۰

قیمت قطعی ۳۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان،

فروش اقساطی ۱۲ ماهه با تحویل فوری، 

فاصله چک اقساط ۳ ماهه، تعداد چک‌های اقساط ۴ فقره،

مبلغ چک ضمانت ۱۶۲,۱۰۰,۰۰۰،

مبلغ چک اقساط ۳۳,۷۶۰,۰۰۰

به‌روزرسانی: ۶ بهمن ماه ۱۳۹۷

شغل باغبانی

Image result for ‫باغبانی‬‎

توضیحات سرویس

(باغبانی/آبیاری)
متصدیان شغل باغبانی عهده دار کارهایی از قبیل تهیه طرح جدول بندی، چمن کاری، گل کاری، درخت کاری و تزیین محوطه سبز و پرورش و تکثیر و نگهداری انواع گل ها، چمن ها، درختان پیازها و تخم گل های مصنوعی و کمیاب می باشند.
وظایف باغبان شامل :
 طراحی فضای سبز منزل، ویلا، باغ و نظافت سطح باغچه های داخل و خارج مجتمع با همکاری نیروی خدماتی و طراحی و احداث فضای سبز و نگهداری، کاشت و هرس درختان، تعویض خاک باغچه و کوددهی آن، هرس و فرم دهی (توپیاری) به درختان و انجام دیگر امور باغبانی در کوتاهترین زمان با بهترین کیفیت
سرویس آبیاری
امروزه با توجه به کمبود منابع آب روش های جدید بهره برداری از آب و هم چنین انتقال آب، بسیار استراتژیک  می باشد، از این رو آبیاری و مدیریت درست آن از اهمیت به سزایی برخوردار است.
آبیاری از روش های مختلفی استفاده می شود که هر کدام معایب و مزایایی دارد. 
از این دست می توانیم به آبیاری قطره ای، آبیاری بارانی، آبیاری اتوماتیک، سیستم هوشمند آبیاری و ... اشاره کنیم.
توضیح روش های آبیاری
آبیاری سطحی، آب از  لوله دریچه‌دار در سطح خاک جریان یافته و با نفوذ تدریجی در خاک در اختیار ریشه گیاه قرار می‌گیرد.
سیستم‌های آبیاری تحت فشار، به روشهایی گفته می‌شود که آب را توسط لوله و تحت فشاری بیش از فشار اتمسفر در سطح خاک  توزیع می‌کنند. آبیاری تحت فشار به دو روش آبیاری بارانی و آبیاری موضعی انجام می‌شود. روش آبیاری موضعی به دو دسته آبیاری قطره‌ای و خطی انجام می‌گیرد.
آبیاری قطره ای، آب بوسیله پمپ از منبع بداخل شبکه پمپ شده وضمن عبور از سیلکون ( فیلتر گردایی ) شن ومواد خارجی آن ته نشین می گردد. دراین روش آب با فشاری بیش ازیک اتمسفر از منبع تا محل مصرف انتقال می یابد. آب بصورت قطرات مجزا و پیوسته و یا بصورت اسپری ریز با فشار کم از طریق قطره چکان درطول خط انتقال آب قرار دارند .
آبیاری بارانی، آب با فشار در داخل یک شبکه لوله‌کشی شده جریان پیدا کرده و سپس از خروجی‌هایی که روی این شبکه تعبیه شده و آبپاش نامیده می‌شوند خارج می‌شود. ساختمان آب‌پاشها طوری است که هنگامی که با فشار از آن خارج می‌شود بصورت قطرات ریز و درشت درآمده و مشابه باران در سطح مزرعه ریخته می‌شود. 
این آبیاری شامل: آبیاری بارانی کلاسیک غیر‌مکانیزه (کاملاً متحرک، نیمه متحرک،  ثابت با آبپاش متحرک، کاملاً ثابت، شیلنگی با قرقره) و آبیاری بارانی کلاسیک مکانیزه (آبفشان غلطان، قرقره ای، دوار، خطی) می باشد.
آبیاری زیر زمینی، در این روش امکان توزیع رطوبت بطور غیر اشباع درمنطقه ریشه گیاه را فراهم می سازد. یکی از سیستمهای نوین این روش، استفاده از لوله های لاستیکی اسفنج مانند است، که تحت فشار بسیار کمی (2-1 اتمسفر) توانایی انتشار آب بطور یکنواخت وتحت کنترل را داشته و با نصب آن درناحیه ریشه گیاه،  رطوبتی در حد ظرفیت زراعی خاک ایجاد می کند.
 انتخاب عمق مناسب و فاصله بهینه این لوله ها نسبت به همدیگر ونسبت به گیاه، منوط به داشتن محدوده رطوبتی تولید شده توسط لوله درخاک است.
هوشمند سازی آبیاری فضای سبز و گلخانه با استفاده از :
 تایمر، سنسور، وایرلس Wi-fi، پیامک، تماس تلفنی(dtmf)، اپلیکیشن اندروید، اینترنت و مانیتورینگ (وب کم، تجهیزات شبکه)، دکل های هوشمند مخابراتی و هواشناسی، هوش مصنوعی، روبات های آبیاری، گلدان های هوشمند، کوآد کوپتر و ... انجام می شود.