خاطرات من از بازار اهواز

قیمت ها در بازار اهواز در اهواز گردی های من

خاطرات من از بازار اهواز

قیمت ها در بازار اهواز در اهواز گردی های من

گوشی تاشو سامسونگ مدل 2019

گوشی های تاشدنی؛ آنچه از دنیای موبایل در سال ۲۰۱۹ انتظار داریم


بر کسی پوشیده نیست که گوشی‌های تاشدنی در آستانه‌ی حضور در بازار هستند. بسیاری از شرکت‌ها از قصد خود برای تولید گوشی‌های تاشدنی خبر داده‌اند و حتی گوگل هم پشتیبانی از چنین دستگاه‌هایی را به اندروید اضافه کرده است. جالب اینجا است که یک شرکت ناشناخته‌ی چینی موسوم به Royole هم‌اکنون در حال ارائه‌ی گوشی تاشدنی خود در بازار این کشور است. براساس شایعات فعلی، ماه آینده در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) در شهر بارسلون، شرکت‌های مختلفی از جمله هواوی، موتورولا و حتی اوپو گوشی‌های تاشدنی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

در ورای باور عمومی مبنی بر عرضه‌ی قریب‌الوقوع انواع گوشی‌های تاشدنی، هیچ‌کس نمی‌داند بهترین طراحی برای این گوشی‌ها چگونه خواهد بود. ویدئوها، تصاویر، اعلامیه‌ها و پتنت‌های مختلف نشان می‌دهند که تولیدکنندگان مختلف درصدد استفاده از طراحی‌های مختلف برای این‌گونه گوشی‌ها هستند. اگر از چهار تولیدکننده‌ی مختلف بپرسید که گوشی تاشدنی خود را چگونه طراحی کرده‌اند، به احتمال فراوان با چهار ایده‌ی مختلف روبه‌رو خواهید شد.

گوشی تاشدنی فلکس پای / FlexPai Folding Phone

برای علاقه‌مندان دنیای فناوری، این مسئله بسیار خوشایند خواهد بود. سال ۲۰‍۱۸، سالی بود که در آن اغلب تولیدکنندگان به حذف حاشیه‌های نمایشگر و استفاده از بریدگی نمایشگر (یا همان ناچ) روی آورده‌ بودند؛ در چنین شرایطی در عمل تمام گوشی‌ها ظاهر مشابهی داشتند.

در سال گذشته‌ی میلادی، دنیای فناوری شبیه به برکه‌ی کوچکی بود که در آن نشانی از موج‌های خروشان دیده نمی‌شد.  گوشی‌های فعلی به‌اندازه‌ی کافی خوب بودند و چیز جدیدی برای عرضه وجود نداشت.

اما گوشی‌های تاشدنی، که گویی از فیلم‌های علمی-تخیلی پا به دنیای حقیقی گذاشته‌اند، آمده‌اند تا معادلات را به‌هم بزنند. شرکت‌ها هم به‌دنبال طراحی‌هایی هستند که از نمونه‌های تولیدشده توسط رقبای‌شان متمایز باشد.

Royole FlexPai

شرکتی کمابیش ناشناخته از کشور اژدهای سرخ، اولین شرکتی است که گوشی‌های تاشدنی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این شرکت که Royole نام دارد و برای گوشی جدید خود نام FlexPai را انتخاب کرده است، از ساده‌ترین طراحی ممکن استفاده می‌کند. در این گوشی، نمایشگر انعطاف‌پذیر از بیرون تا می‌شود. اگر گوشی در حالت کاملا باز قرار داشته باشد، می‌توانید از تمامی فضای نمایشگر استفاده کنید؛ اما در حالت تاشده، نیمی از فضای نمایشگر که روبه‌روی کاربر قرار دارد قابل استفاده است.















این دستگاه اولین نمونه از گوشی‌های تاشدنی به‌شمار می‌رود و همان‌طور که انتظار می‌رود، چندان کم‌نقص نیست. نرم‌افزار استفاده‌شده در این محصول با اشکالاتی روبه‌رو است و جابه‌جایی سریع به حالت تاشده می‌تواند مشکلاتی را برای استفاده از نرم‌افزار موجود ایجاد کند. لازم به یادآوری است که در زمان استفاده از FlexPai در حالت تاشده، با یک گوشی فوق‌العاده ضخیم روبه‌رو خواهیم شد. اما نگاهی به همین محصول اولیه هم می‌تواند چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان برای ساخت گوشی‌های تاشدنی را آشکار کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد