خاطرات من از بازار اهواز

قیمت ها در بازار اهواز در اهواز گردی های من

خاطرات من از بازار اهواز

قیمت ها در بازار اهواز در اهواز گردی های من

شغل باغبانی

Image result for ‫باغبانی‬‎

توضیحات سرویس

(باغبانی/آبیاری)
متصدیان شغل باغبانی عهده دار کارهایی از قبیل تهیه طرح جدول بندی، چمن کاری، گل کاری، درخت کاری و تزیین محوطه سبز و پرورش و تکثیر و نگهداری انواع گل ها، چمن ها، درختان پیازها و تخم گل های مصنوعی و کمیاب می باشند.
وظایف باغبان شامل :
 طراحی فضای سبز منزل، ویلا، باغ و نظافت سطح باغچه های داخل و خارج مجتمع با همکاری نیروی خدماتی و طراحی و احداث فضای سبز و نگهداری، کاشت و هرس درختان، تعویض خاک باغچه و کوددهی آن، هرس و فرم دهی (توپیاری) به درختان و انجام دیگر امور باغبانی در کوتاهترین زمان با بهترین کیفیت
سرویس آبیاری
امروزه با توجه به کمبود منابع آب روش های جدید بهره برداری از آب و هم چنین انتقال آب، بسیار استراتژیک  می باشد، از این رو آبیاری و مدیریت درست آن از اهمیت به سزایی برخوردار است.
آبیاری از روش های مختلفی استفاده می شود که هر کدام معایب و مزایایی دارد. 
از این دست می توانیم به آبیاری قطره ای، آبیاری بارانی، آبیاری اتوماتیک، سیستم هوشمند آبیاری و ... اشاره کنیم.
توضیح روش های آبیاری
آبیاری سطحی، آب از  لوله دریچه‌دار در سطح خاک جریان یافته و با نفوذ تدریجی در خاک در اختیار ریشه گیاه قرار می‌گیرد.
سیستم‌های آبیاری تحت فشار، به روشهایی گفته می‌شود که آب را توسط لوله و تحت فشاری بیش از فشار اتمسفر در سطح خاک  توزیع می‌کنند. آبیاری تحت فشار به دو روش آبیاری بارانی و آبیاری موضعی انجام می‌شود. روش آبیاری موضعی به دو دسته آبیاری قطره‌ای و خطی انجام می‌گیرد.
آبیاری قطره ای، آب بوسیله پمپ از منبع بداخل شبکه پمپ شده وضمن عبور از سیلکون ( فیلتر گردایی ) شن ومواد خارجی آن ته نشین می گردد. دراین روش آب با فشاری بیش ازیک اتمسفر از منبع تا محل مصرف انتقال می یابد. آب بصورت قطرات مجزا و پیوسته و یا بصورت اسپری ریز با فشار کم از طریق قطره چکان درطول خط انتقال آب قرار دارند .
آبیاری بارانی، آب با فشار در داخل یک شبکه لوله‌کشی شده جریان پیدا کرده و سپس از خروجی‌هایی که روی این شبکه تعبیه شده و آبپاش نامیده می‌شوند خارج می‌شود. ساختمان آب‌پاشها طوری است که هنگامی که با فشار از آن خارج می‌شود بصورت قطرات ریز و درشت درآمده و مشابه باران در سطح مزرعه ریخته می‌شود. 
این آبیاری شامل: آبیاری بارانی کلاسیک غیر‌مکانیزه (کاملاً متحرک، نیمه متحرک،  ثابت با آبپاش متحرک، کاملاً ثابت، شیلنگی با قرقره) و آبیاری بارانی کلاسیک مکانیزه (آبفشان غلطان، قرقره ای، دوار، خطی) می باشد.
آبیاری زیر زمینی، در این روش امکان توزیع رطوبت بطور غیر اشباع درمنطقه ریشه گیاه را فراهم می سازد. یکی از سیستمهای نوین این روش، استفاده از لوله های لاستیکی اسفنج مانند است، که تحت فشار بسیار کمی (2-1 اتمسفر) توانایی انتشار آب بطور یکنواخت وتحت کنترل را داشته و با نصب آن درناحیه ریشه گیاه،  رطوبتی در حد ظرفیت زراعی خاک ایجاد می کند.
 انتخاب عمق مناسب و فاصله بهینه این لوله ها نسبت به همدیگر ونسبت به گیاه، منوط به داشتن محدوده رطوبتی تولید شده توسط لوله درخاک است.
هوشمند سازی آبیاری فضای سبز و گلخانه با استفاده از :
 تایمر، سنسور، وایرلس Wi-fi، پیامک، تماس تلفنی(dtmf)، اپلیکیشن اندروید، اینترنت و مانیتورینگ (وب کم، تجهیزات شبکه)، دکل های هوشمند مخابراتی و هواشناسی، هوش مصنوعی، روبات های آبیاری، گلدان های هوشمند، کوآد کوپتر و ... انجام می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد